Aarden

15 augustus 2017 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Wat een heerlijke dag. Net nadat ik mij erbij neer had gelegd een dagje alleen naar t strand te gaan vroeg Vera mij mee te gaan naar Lac cai met haar man en de kinderen. Dat laat ik mij natuurlijk geen twee keer zeggen! Na een duikmunt (nodig om te kunnen snorkelen en duiken om Bonaire) én een kaartje voor de show voor Jandino (hoe leuk is dat?!) te hebben gescoord ging ik weer huiswaarts. Overigens vond het personeel het hilarisch dat ik 1 kaartje kwam kopen omdat ik 'hier nog geen vrienden heb gemaakt om mee te gaan'. De verkoopster zei dat t vast wel goed zou komen ;)!
Na de lunch en wat belletjes met Nederland gingen we op pad. Ja hoor na 10 minuten mijn eerste wauw moment: flamingoooosss!!!!! Deze blijdschap ging wel redelijk binnensmonds aangezien ik niet als een dolle stier over wilde komen bij het zien van vogels die mijn medereizigers waarschijnlijk al een keer of 100 gezien hebben.
Daarvan bij gekomen te zijn gingen we snorkelen bij een heerlijke plek. Hier schijnen de locals op zondag te eten, drinken en muziek te luisteren. Iedereen zit hier in de schaduw te genieten en de sfeer is relaxt.
Snel het water in en al gauw zie ik daar de eerste zeeschildpadden. Wat een beesten. Ze bewegen zich majestueus door het water en je kan heel dicht bij komen. Verder zien we nog een aantal tarpons maar voor mij is het al helemaal goed. Terwijl ik met een biertje op een stoel in de schaduw om mij heen kijk realiseer ik mij opeens des te meer: Ik woon hier gewoon! Nu op naar morgen. Kennismaking met mijn werk. Ik ben zo benieuwd!
Op de Pelikaan werd ik hartelijk ontvangen. De collega's zijn geïnteresseerd, open en de sfeer binnen de school voelt goed. En dan de airco..... heerlijk! De eerste dag doe ik niet veel meer dan mij voorstellen en naamkaartjes schrijven maar aan het einde van de dag zit mij hoofd helemaal vol!
Thuis even bijkomen met een boekje aan t zwembad en weer een verwondering: een kolibrie die van bloem naar bloem gaat!
Om 18.00 uur een wijntje want ja... in Nederland ben ik dan al jarig ! Ik probeer nog naar het strand te spurten om de zonsondergang te zien maar die mis ik net... O.
Hieperdepiep... HOERA!! Party for 1 . Ach ja ik heb een heerlijke dag: gewerkt, naar het strand en gt's gedronken. Ik mis wel mijn vrienden en familie om mij heen maar ik merk dat ik het steeds beter kan handelen. Meer en meer zie ik mijzelf hier echt wel een leven opbouwen en mij helemaal thuis voelen. Ben hier nu precies een week en het lijkt een eeuwigheid! Met het zand nog tussen mijn tenen sta ik in de verkoelende bries (lees:föhn) van de ventilator even bij te komen van het opvouwen van de was. Ja dan zweet je, hard ;). Koken, beetje netflixen en dan lekker in de airco naar bed. Ja.... ik ben gelukkig :)

1. Piep Bos:
    16 augustus 2017
    Ga zo door!
  2. Maaike:
    17 augustus 2017
    Ik ga ook naar Jandino! Hij komt eerst hier heen. Of eigenlijk is hij al op Korsou, al heb ik hem nog niet gesignaleerd. (Vorige x deed hij boodschappen in mijn supermarkt ) Ken ook redelijk wat mensen die op Boneiru naar Jandino gaan, wie weet kom je die wel tegen
    welke groep ga je draaien op de pelikaan? Hoe staat het met de materialen die je hebt, is het te doen?
  3. Judith:
    18 augustus 2017
    Haha weer veel te toevallig allemaal maar goed we zijn ook buren dus wat wil je ;)? Hoe is jouw eerste weekje gegaan? Ik ben hier nog vol aan t voorbereiden. Ma: ondersteuning di: groep 4 woe: groep 3 en do/vrij groep 6. Volg je t nog ;)? Het zijn veel wisselingen maar went vast. Voordeel is wel dat ik geen groepsverantwoordelijkheid heb.
    Maandag echt starten. Heb er heel veel zijn in :) ben ook zo benieuwd naar hoe t allemaal gaat lopen. Ik voel mij hier in ieder geval steeds meer en meer thuis. Heel fijn.
    Mabel reageert overigens 0 op onze verzoeken haha.
  4. Maaike:
    19 augustus 2017
    Jij hebt echt een behoorlijk afwisselende baan zeg! Ik heb deze week voornamelijk HPs geschreven en kinderen getoetst. Maandag begint de echte RT weer, gelukkig niet een overvol rooster als vorig jaar toen kon ik bijna niet naar de wc. Dit jaar nog paar gaten over gelukkig.
    In oktober ga ik weekje naar NL, zal Mabel dan even aan haar jas trekken