Mijn avontuur gaat beginnen.

8 augustus 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

In Nederland heb ik in 3 maanden ALLES geregeld wat maar geregeld moest worden. Werk zoeken op Bonaire, een appartement huren, info zoeken over het eiland, emigreren, uitschrijven, inschrijven, papierwerk, aanvragen doen, mijn huis verhuren, afscheid nemen, keuzes maken met inpakken, spullen opslaan, ticket kopen en dan is het op 8-8-2017 dan eindelijk zo ver...... ik vertrek!
Op weg naar Schiphol begint het dan toch echt wel een beetje te kriebelen, nu is het echt zo ver. Ik merk dat ik een beetje een brok in mijn keel begin te krijgen en dat ik buiten hele spannende en leuke gedachtes ook begin te denken: waar the f*ck ben ik aan begonnen!?
Op het moment dat ik de vertrekhal in loop zie ik als verrassing 5 (eentje op papier ;)) hele lieve meiden op mij wachten! Ik schiet meteen vol, echt niet verwacht. Na een koffie, knuffels en tranen ga ik door de douane en loop ik zwaar ontheemd naar de gate. Ik heb opeens spijt en ben super zenuwachtig. Ik print mij steeds in waarom ik dit ook al weer ga doen en dat het super wordt.
De vlucht was gek, iedereen om mij heen in de vakantie sfeer. Ik niet. Doe geen oog dicht, krijg weinig door mijn keel en kijk, om de tijd te doden, wat films.
Eenmaal op Flamingo Airport gaat het vliegtuig open, een warme föhn slaat in mijn gezicht en dan loop ik de trap af. Wauw! Een enorme glimlach verschijnt op mijn gezicht. Evenals een laag zweet dat de eerste dagen ook niet meer verdwijnt ;). Ik ben echt happy, ik ben er gewoon! Na 5 minuten wachten loop ik met mijn koffers naar buiten waar een collega mij op staat de wachten. Na een knuffel loop ik met haar mee naar de auto en rijden we naar Casa di Mario http://www.casadimario.nl. Mijn verblijfplaats voor het eerste half jaar (en wellicht langer). Daar word ik vriendelijk onthaald door Vera, Mario en de kinderen. Het appartement ziet er super uit, de tuin is tropisch en het zwembad lonkt. Wat een plek! Ik ben helemaal in de zevende hemel.
Na mij omgekleed te hebben doen we meteen even een boodschap. Buiten de enorm hoge prijzen valt het mij op dat het hier heel Nederlands is. Gewoon Nederlandse producten en dat is hier ook de voertaal. Iedereen is hier overigens ook heel vriendelijk en geïnteresseerd, dat geeft een goed gevoel.
Mijn dag stopt al vroeg door het tijdsverschil. Om 20.00 uur kan ik mijn ogen niet meer open houden en ga ik naar bed. Heerlijk in de airco geslapen. Dromend over alles wat mij te wachten staat.

1. Inge:
    12 augustus 2017
    Leuk om te lezen nootje!
  2. Leonore Riksman:
    12 augustus 2017
    Fijn om te lezen dat je je al gelijk prettig voelt op Bonaire en ik zie dat de ontdekkingstocht al in volle gang is.... ijstent, bioscoop, lekker restaurant, kledingwinkel..... goed zo!
  3. Saskia Hilgersom:
    12 augustus 2017
    You go girl!!! Knap! Stoer!
  4. Kim Brouwer:
    13 augustus 2017
    Heerlijk om te lezen Juud!
  5. Kim Brouwer:
    Heerlijk om te lezen Juud
  6. Maaike:
    13 augustus 2017
    Ha "buurvrouw" fijn dat je een goeie reis gehad hebt! Wanneer begin je met werken?
    Bij ons komen de kinderen maandag weer. Alles vorige week ingericht en klaar gezet.
    Groetjes!
  7. Mabel:
    Hii Flamingieee!
    Leuk dat je een avonturen blog bijhoudt! Hopelijk is de föhn (hitte) al iets meer gaan wennen? Benieuwd weer naar een volgend avontuur.
    En leuk dat je nieuwe "buurvrouw" ook al heeft gereageerd (Gezellig Maaik :)) byee xx
  8. Judith:
    13 augustus 2017
    Leuk te horen dat jullie mijn verhaal lezen :)
    @Maaike Morgen beginnen de voorbereidingen op werk en de week erop starten we echt. Jij begint dus een weekje eerder! Succes en geniet nog even van je laatste vakantie dag.
    @ Mabel Ik heb al echte flamingies gezien! De fohn is nog steeds een dingetje haha. Vooral wanneer ik sta te koken ;) Maar het gaat wast wennen.
  9. Maaike:
    13 augustus 2017
    Jup, we hadden vroeg vakantie dit jaar! De lokale scholen beginnen donderdag met de kinderen. De minister had halvewege het jaar de vakantie van de lokale scholen aangepast en wij hebben het gelaten voor wat het was, vandaar!
    Maarehm, Mabel, nu wordt het helemaal tijd dat je deze kant op komt he!!
  10. Judith:
    13 augustus 2017
    Ja mee eens Maaike! Mabel heeft nu geen smoesjes meer ;) Even eilandhoppen!