Auto of scooter?

18 augustus 2017 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Zoals voorspeld door de meesten hier: als je weer aan t werk gaat dan vliegt de tijd voorbij. En inderdaad. Voor ik 'flamingo' kan zeggen zit de voorbereidingsweek op mijn werk er al weer op. Ik kom in een warm bad met geïnteresseerde, betrokken en gemotiveerde leerkrachten. Het voelt goed en ondanks alle nieuwe indrukken, info en wisselingen van groepen heb ik het gevoel er klaar voor te zijn! Nog even voor de geïnteresseerden: ik werk in groep 3, 4, 2 dagen in 6 en ondersteun op maandag. Lekker afwisselend! Het is wel even wennen maar het voordeel is dat ik de groepen en school leer kennen en geen groepsverantwoordelijkheid heb.
Er zit mij nog wel een dingetje dwars die overigens niks te maken heeft met het onderwijs: koop ik een auto met alle risico's van dien of koop ik een scooter met net zo veel risico's? Ik heb hier natuurlijk de ballen verstand van dus hulp is er gelukkig maar ja..... Dat is het nadeel van hier alleen op het eiland zijn. Ik heb niemand om t mee te bespreken of te overleggen. En mocht ik dan een domme fout maken kan ik altijd nog een ander de schuld geven Anyway, dit krijgt nog een vervolg....
Jaaaaaaaa een sociaal leven!!! Althans een sociale avond. Vrijdag met het hele team uit eten. Gezellig :) Ik moet zeggen dat ik het gegeven dat ik alleen ben geaccepteerd heb als een feit. Ja ik ben hier alleen, ja ik heb nog geen sociaal leven opgebouwd maar dat hoeft geen negatief iets te zijn. Het is gewoon een feit. Een feit dat tzt gaat veranderen. Wat wil je ook na 1,5 week? Wel mooi om te zien hoe je dat weer moet aanpakken: vrienden maken. Dat is iets waar ik mijn leerlingen vaak in moet sturen en begeleiden maar nu dus ook mijzelf. Hoe deed je dat ook alweer? Houd genoeg afstand, niet te veel willen, aftasten, vind een ander jou ook aardig of is het liefdadigheid (aggos die nieuwe), geïnteresseerd zijn, vragen stellen, wederzijdse interesses vinden, niet te verlegen/op de achtergrond (niet dat ik daar nou last van heb), niet te veel op de voorgrond (oke check, die wel ff in de gaten houden ;)) enz.
Je begint eigenlijk weer opnieuw. Met echt alles. Bijzonder, spannend, leuk, mooi en ook heftig om mee te maken. Wat een avontuur ❤️

1. Maaike:
    19 augustus 2017
    Hier op Curacao heb je een soort fbpagina waar allemaal meiden die 'vrienden zoeken' lid van zijn. Veelal nieuwe meiden maar ook wel die er al zijn en gewoon leuke dingen willen doen. Misschien heb je die op Bonaire ook wel!
  2. Judith:
    20 augustus 2017
    Ja wie weet :) heb het nog niet voorbij zien komen maar soms moet je dingen ook gewoon op zijn beloop laten. Door de weeks zal ik druk genoeg zijn met werk maar in de weekenden is het wel leuk als ik iets samen kan doen. Komt vast goed!
  3. Marian Van Den Berge:
    21 augustus 2017
    Leuk om te lezen, Judith!