Daar ga je dan

24 augustus 2017 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Ik kan mij nog heel goed een foto herinneren van mijn eerste keer peuterspeelzaal. Hand in hand met mijn toenmalige beste vriendinnetje. Zij met een grote smile op haar gezicht, ik met een benauwd hoofd niet wetende wat mij te wachten staat. Zenuwachtig voor het onbekende. Van nature niet echt een avonturier of meteen enthousiast in nieuwe situaties. Ik dacht altijd dat ik daar best goed overheen was gegroeid. Ja, een nieuwe situatie in een verder  bekende en veilige omgeving kan ik er prima bij hebben. Maar hier is dat toch een beetje anders. Daar ga je dan, op je scooter (wat al spannend op zich is, ja ik heb nog nooit scooter gereden) naar je nieuwe werk. Dat werk wat onder andere dé reden en aanleiding is waarom je deze overstap hebt gemaakt. Broodtrommeltje, fruit en water in je rugzak en even voel ik mij weer dat peutertje dat met een benauwd gezicht een nieuw avontuur aan gaat. Alleen weet ik dit keer dat het goed gaat komen, dat ik na 5 minuten nadat de leerlingen binnen zijn gekomen ik mij als een vis in het water zal voelen en dat het mag en goed is om dingen spannend te vinden. Dát zijn de aspecten die het leven spannend maken, dát miste ik in mijn leven, en dat wist ik toen ik hier heen ging. Ik heb hier zelf voor gekozen en heb er geen minuut spijt van!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mabel:
    25 augustus 2017
    Volgende keer dan maar een foto van jou en je nieuwe scooter plaatsen
  2. Judith:
    25 augustus 2017
    Haha zeker Mabel maar dan wel met een gezicht vol vertrouwen ;)
  3. Roos:
    26 augustus 2017
    Kriebels!! En hoe is je klas? Lekker opgestart? (En super schattig die foto, mooi omschreven!)
  4. Judith:
    27 augustus 2017
    Thanx roos. Ja mijn klasSEN zijn opgestart. Ik sta voor 3,4 en 6. Is best even wennen. Zeker in de groepen waar ik maar 1 dag in de week sta :) maar komt goed :)! Jij ook weer goed van start gegaan?