Mooie momenten

29 augustus 2017 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Vandaag precies 3 weken op Bonaire. De tijd vliegt. Ik heb het gevoel hier al maanden te zijn maar wat ik mij vooral realiseer is dat het goed voelt. Mijn huisje voelt als thuis, werk is uitdagend en ik voel mij hier op mijn plaats. Ik geniet van kleine dingen wat natuurlijk enorm afgezaagd klinkt maar het is wel zo. Wanneer ik naar werk rijd in de morgen en de zon op zie komen en ik mij realiseer dat ik het een beetje fris heb. Wanneer ik een truck volgeladen met mannen op weg naar werk vrolijk toezwaai omdat ze allemaal achterstevoren Bon dia Dushi! roepen. Wanneer ik uit werk kom en langs een turquoise zee rijd. Wanneer ik op welke tijden dan ook aan het zwembad zit met een boek (en vaak ook wijn;)). Wanneer ik flamingo's zie vanuit het raam op het moment dat ik koffie haal in de lerarenkamer. Wanneer ik spontaan uitgenodigd word om mee te gaan naar een borrel/feestje/bbq. Wanneer ik niet hoef na te denken over wat ik aantrek aangezien een bikini, zonnebril en jurkje voldoende is. Wanneer ik in het weekend opsta en de geur van filterkoffie mijn huis vult. Wanneer ik dagelijks nieuwe beestjes ontdek (die kikker in t zwembad had geschrapt mogen worden maar dat geheel terzijde). Wanneer een kind tegen mij aan kruipt en blij is met alleen even een knuffel en wat liefde. Wanneer ik de airco in loop, altijd! Wanneer ik na een zware dag werken de scooter pak, naar een strandtent ga, besluit te snorkelen en na 1 sec de meest uiteenlopende vissen zie.
Daarom geniet ik. Met volle teugen.
Ik houd van dit eilandleven. Ja op momenten ook saai, ja ik mis iedereen in Nederland, ja er is niet veel te doen en ja nog steeds heb ik moeilijke momenten maar het begint te komen. Ik begin mijn draai te vinden. Dit is mijn 2e thuis.